Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Vinter

Av Gunilla - 1 januari 2009 23:15

Ja, tänk, nu är det ett nytt år. Vart tog det förra vägen?


Småvalparna mår bara bra. Nya bilder på underverken finns på hemsidan, dom blev ju 4 veckor idag. Inte så lätt att få dom att stå fint, det syns. Tjocka och välmående hela bunten. Äter några små mål med torrfoder mellan varven. Och mat, det älskar dom. Det är väl flattar...


Blir lite avis när jag läser om alla flitiga flatmänniskor söderut. Dom tränar och spårar och allt möjligt. Själv har jag investerat i ett nytt fordon, en spark, eller som hundarna och jag kallar den: The Kick.

Här kommer en bild på nyförvärvet och några bilder så att ni får se hur vi har det här uppe Mitt-i-Sverige (Dessutom en massa minusgrader, burr)


 
 
Åse R G:sson

Åse R G:sson

2 januari 2009 20:18

*haha* Ja alla fordon är bra bara de fyller den funktion man önskar. Fast jag måste säga att det blir så himla kallt om man kör fort med "en kick".

Demo har sammanfattat sin syn på jul och nyår i vår blogg. Läs om du har lust.
Vi längtar nu till den 17/1 då vi ska på fasanjakt igen!
Kram Åse o Demo - utan Kick

http://www.rowanblossom.com

 
gun&dogs

gun&dogs

3 januari 2009 16:50

Hej, tassade in och såg bilden på sparken och greps av värkande nostalgi. Min barndom tillbringades visserligen i Blekinge skärgård, men nog använde vi sparken "hela vintern" :-) å va härligt det var!! Här i Höganäs spöregnar det just nu, så ta väl hand om era minusgrader med gnistrande snö :-)

http://www.wallenmark.se

 
Tonje

Tonje

19 januari 2009 12:37

Spark er ikke noe å kimse av:) Det er et supert framkomstmiddel og kjempe bra å få litt fart på hundene over lengere strekninger...!:) Flittig brukt her oppe i nord:)

http://www.alddagas.no

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 1 november 2009 10:40


Vi har fått en ny champion i kenneln. Det är Karin och Dollar som varit i spårskogen. De tog i rask takt sina tre 1:or i ökl. Jag är djupt imponerad av dessa två. Dom kommer att kunna gå huuur långt som helst. Så nu heter Dollar: SVCH GUNWAYS IND...

Av Gunilla - 25 oktober 2009 16:15


Vi har varit iväg på jakt, RIKTIG JAKT. Pernilla och jag stuvade in oss i hennes bil och brassade ner till Uppsala. Med oss hade vi Trollet, Bamse och Humlan (som reserv). Vi hade en helt fantastisk dag med härligt sällskap. Trollet och Bamse var s...

Av Gunilla - 8 oktober 2009 11:49

Jahaja. Dåligt med inlägg som vanligt. Tänk att det ska vara så svårt... Det har ju hänt en hel del sen sist. - Bamse har ställts ut i Championklass för första gången. Det gick kanonbra. Han slutade som 3:e bästa hane i hård konkurrens. Trolle...

Av Gunilla - 20 september 2009 10:41

Nu har jag uppdaterat min hemsida med min kommande valpkull. Det kan ju bli hur spännande som helst. Har sett några avkommor efter hanen, Leo, som ser jättefina ut. Och Humlans tidigare kullar har ju verkligen visat hennes kvaliteter i aveln. Så nu v...

Av Gunilla - 20 september 2009 10:41

Nu har jag uppdaterat min hemsida med min kommande valpkull. Det kan ju bli hur spännande som helst. Har sett några avkommor efter hanen, Leo, som ser jättefina ut. Och Humlans tidigare kullar har ju verkligen visat hennes kvaliteter i aveln. Så nu v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards