Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Gunilla - 29 juli 2008 08:18

Ja, så har man varit på utställning igen. Den här gången var vi till Högbo, totalt 92 flattar anmälda.

Hade med mej några valpar. Där var det Ty (Humlan-sonen som är osåld) som lyckades bäst. Han blev 3:a i sin klass med HP av 12 stycken. Lilla Lova tyckte att det var lite jobbigt, men hon placerade sej som 5:a i sin klass även hon med HP (av 13 st). Maja var kvar till sista utgallringen.

Bland de stora firade vi rejäla framgångar. Alla grabbarna vann sina klasser med CK; Axel juniorklassen, Bamse jaktklassen och Bilbo till slut veteranklassen. Sedan i bästa hane blev Axel avtackad, Bamse var kvar till absolut sista svängen (man kan ju då säga att han blev 6:a, 2:a om certet, IGEN!!!). Sen blev han även BIR-jakt. Men min nyblivne veteran blev 3:a bästa hane i sin comeback. Bilbo var sååå lycklig och showig. Han slutade sedan som BIR-veteran.

Bella blev 4 i öppenkonkurrensen med CK.

Finaltävlingarna gick i mördande hetta. Men vad gjorde väl det. Gamm-pojken skötte sej strålande och blev BIS-2-veteran medans Lyckliga-Bamse tog förstaplatsen i sin final = BIS-jakt.

En härlig avslutning på en superdag.

Sedan fick hundarna svalka sej i Högbo-ån innan jag packade ihop grejerna och tuffade på hemåt. Oh, vad jag önskade att jag hade haft AC i bilen...

Här är en bild på min lill-gubbe, Bilbo:




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards