Direktlänk till inlägg 8 mars 2008

Lördagkväll

Av Gunilla - 8 mars 2008 22:46

Så var det lördagkväll. Normal människor umgås och sitter kanske och tittar på TV.

En annan sitter och hänger över valplådor. Ja, vi har alla våra egna intressen…

En liten sorglig nyhet är att Peggys valpen, som inte ville suga riktigt, inte har klarat sej. Försökte få henne att äta riktig, men nej. Det gick inte. Så nu är dom ”bara” 7.  Men dom andra är det inga problem med. Dom äter och sover, precis som småvalpar ska.

Hippos valpar är det också bra med.

Ikväll körde vi stortvätt av damerna. Blir ju rätt söligt vid valpning. Men nu är dom fräscha och nybytt i valplådorna.

Har även suttit och sorterat bland bilderna som jag tog på utställningen idag. Lilla pärlan Axel blev ju BIS-2:a Valp. Han är ju bara så himla fin.

Sedan gjorde Julia officiell debut, hon vann juniorklassen med HP och jättefin kritik.

Bamse föll inte domaren i smaken. Han var bara så himla busig. Snacka om att vara ladda efter några dagar av 0 aktivitet. Sååå lycklig kan bara han vara.

Nu ska vi se om man kanske kan få sova någon timme i taget.

 
 
Gittan

Gittan

9 mars 2008 08:19

God morgon!
Grattis till snygg Axels BIS-2 & Julias vinst med HP i Junkl.! Tråkigt med tikvalpen...men naturen brukar ju fixa detta med att är någon svag eller något är fel...såå ska vi nog inte kämpa föör mycket med dom.
ps. "Atthis" har ökat i omfång ordentlig nu...spännande!
Kramizar till er ALLA/Gittan & Co

http://web.telia.com/~u21904018

 
Benita i Finland

Benita i Finland

9 mars 2008 17:57

Hej Gunilla och GRATTIS till din fina "Axel" han är ju bara super-fin!!! En fröjd för ögat!
Hälsningar från oss här på andra sidan!
Benita o gänget

http://www.multi.fi/~bbjorklu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla - 1 november 2009 10:40


Vi har fått en ny champion i kenneln. Det är Karin och Dollar som varit i spårskogen. De tog i rask takt sina tre 1:or i ökl. Jag är djupt imponerad av dessa två. Dom kommer att kunna gå huuur långt som helst. Så nu heter Dollar: SVCH GUNWAYS IND...

Av Gunilla - 25 oktober 2009 16:15


Vi har varit iväg på jakt, RIKTIG JAKT. Pernilla och jag stuvade in oss i hennes bil och brassade ner till Uppsala. Med oss hade vi Trollet, Bamse och Humlan (som reserv). Vi hade en helt fantastisk dag med härligt sällskap. Trollet och Bamse var s...

Av Gunilla - 8 oktober 2009 11:49

Jahaja. Dåligt med inlägg som vanligt. Tänk att det ska vara så svårt... Det har ju hänt en hel del sen sist. - Bamse har ställts ut i Championklass för första gången. Det gick kanonbra. Han slutade som 3:e bästa hane i hård konkurrens. Trolle...

Av Gunilla - 20 september 2009 10:41

Nu har jag uppdaterat min hemsida med min kommande valpkull. Det kan ju bli hur spännande som helst. Har sett några avkommor efter hanen, Leo, som ser jättefina ut. Och Humlans tidigare kullar har ju verkligen visat hennes kvaliteter i aveln. Så nu v...

Av Gunilla - 20 september 2009 10:41

Nu har jag uppdaterat min hemsida med min kommande valpkull. Det kan ju bli hur spännande som helst. Har sett några avkommor efter hanen, Leo, som ser jättefina ut. Och Humlans tidigare kullar har ju verkligen visat hennes kvaliteter i aveln. Så nu v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards